Pasikalbėjimai stotelėse 2015 05 22


Pasikalbėjimai Kuršių nerijos autobusų stotelėse apie jų aktualijas, problemas ir ateitį.

 

 

SMILTYNĖ

Stotelės aktualumas

  • Kelto ir autobuso tvarkaraščiai yra suderinti, todėl nėra poreikio laukti esančiame sustojime.
  • Esant prastam orui laukti galima būtų numatomame perkėlos pastate.
  • Siūlymas stotelę apjungti su smukle.
  • Siūlymas išlaikyti kaip pavėsinę kelto laukimui.

Teritorijos kompleksiškumas

  • Smiltynės perkėlos teritorija suskirstyta į skirtingiems savininkams priklausančius sklypus. Nėra teritorijos bendros vizijos.
  • Siūlymas parengti teritorijos vystymo koncepciją, pvz.specialų planą, ir jį įgyvendinti, taip darbus būtų galima vykdyti kompleksiškai.
  • Teritorijos tvarkymą prijungti prie planuojamo keleivių perkėlos pastato.

Jūrų muziejaus stotelės

  • Atkarpoje tarp senosios perkėlos ir Jūrų muziejaus išsidėsčiusios betoninės stotelės ir informacinis stendas įrengtas sovietmečiu, Jūrų muziejaus reikmėms, tačiau nebenaudojamos dėl panaikinto maršruto.
  • Architektūriniu požiūriu objektai yra vertingi ir įdomūs.

Smiltynės kopa

  • Kultūros paveldo departamento pozicija – greta sustojimo esantis stendas užstoja už jo esančią kopą.
  • Norima atstatyti ant kopos stovėjusią smuklę.
  • Siūlymas Smiltynės stotelei –  turėtų kuo mažiau užstoti kopą.


ALKSNYNĖ

Stotelės aktualumas

  • Alksnynės sustojimai naudojami itin retai

Kontekstas

  • Gyvenvietėje įsikūrusi viena šeima
  • Norima atkurti Alksnynės alaus barą, sukuriant naują traukos objektą lankytojams.
  • Siūlymas įprasminti aplinkines sustojimo aikšteles, kurios įrengtos, tačiau nenaudojamos

GINTARO ĮLANKA

Stotelės aktualumas

  • Stotelė naudojama gyventojų, įsikūrusių kvartalėlyje prie Gintaro įlankos – važiuojančių į darbą, į Nidą, moksleivių.
  • Gyventojai skundėsi, jog autobuso stotelė nėra pritaikyta laukimui atšiauriomis sąlygomis.

Kontekstas

  • Daug stotelių pastatytos perspektyviniuose taškuose. Šiuo metu esančios stiklinės stotelės mažiausiai įtakoja kraštovaizdį.
  • Gintaro įlanka yra sengirės epicentras, supa gražiausi miškai, vanduo, gintaras.
  • Trūksta aplinkos sutvarkymo.
  • Greta esanti kopa vadinama geležine ramybe
  • Siūlymas panaudoti Juodkrantės gintaro lobio legendą, įamžinti iki 1940-ųjų metų istoriją.

Istorija

  • Sovietmečiu kai kurie Neringos sustojimai buvo įdomūs architektūros kūriniai. Vienas pavyzdžių – Juodkrantės sustojimas lenktu betoniniu stogu ir stikliniais fasadais, laukiantiesiems atveriančiais panoramas.

Kelio rekonstrukcija

  • Gintaro įlankos stotelė įrengta ant pėsčiųjų tako, jai nėra erdvės.
  • Panaši situacija yra ir kitose stotelėse prie plento, prie pat miško žemės.
  • Galimybė keisti stotelės vietą.
  • Numatoma kelio rekonstrukcija, galimybė bendradarbiauti ir naujas stoteles integruoti į rengiamą projektą.
  • Mediniai atitvarai numatomi per visą rekonstruojamo kelio ruožą.

JUODKRANTĖS CENTRAS

Stotelės aktualumas

  • Sustojimas aktyviai naudojamas.
  • Siūlymas stotelę numatyti didesnę, suteikti reprezentacinę išvaizdą.

Kontekstas

  • Prieplaukoje švartuojasi nedaug laivų: keleivinis katamaranas, pramoginiai laiveliai

RAGANŲ KALNAS

Stotelės aktualumas

  • Pagrindinė moksleivių laukimo vieta.
  • Siūlymas numatyti didesnį sustojimą.
  • Raganų kalno pusėje esantis sustojimas daugiau naudojamas vasarą
  • Nėra atsisėdimo.
  • Maršruto grafikų Informacijos atnaujinamo problema
  • Ne visose stotelėse yra elektra

PERVALKOS CENTRAS

Stotelės aktualumas

  • Pervalkos centrinė stotelė yra būtina, nes miestelis plėsis – numatyta gyvenamųjų namų statyba.
  • Stotele, kaip viešąja erdve, naudojasi vaikai.
  • Maršruto grafiko problema.

Kontekstas

  • 50 pastovių gyventojų.
  • Gyvenvietė pamėgta šeimų su mažais vaikais.
  • Miestelio strategijoje atsisakius automobilių eismo miestelyje turėtų būti stiprinamas viešasis transportas.

PERVALKA PLENTAS

  • Žiemos metu į miestelį užsuka tik pora autobusų per dieną, todėl vietiniai gyventojai eina iki plento sustojimo.
  • Plento sustojimas – reprezentacinis. Juo naudojasi vietiniai, mato pravažiuojantys, taip pat naudoja grybautojai.

PREILA

Kontekstas

  • Gyvenvietėje yra apie 160 gyventojų.
  • Jaučiamas stiprus sezoniškumas. Vasaros metu viešas transportas intensyviai naudojamas

Stotelės aktualumas

  • Vietinių gyventojų noras – kad būtų užuovėja, nelytų lietus ir būtų kur atsisėsti.
  • Lengvo tipo stotelės panaudojant impregnuotą medieną.
  • Akcentuota problema – maršruto grafiko nebuvimas.

Reklama
Pasikalbėjimai stotelėse 2015 05 22

2 komentarai “Pasikalbėjimai stotelėse 2015 05 22

  1. Ramutė sako:

    Nieko neradau apie Žvejų gyvenvietės stotelę Juodkrantėje. Aktualumu ji lenkia ir Raganų kalno ir Gintaro įlankos stoteles.

    Patinka

    1. Ramute, ačiū už komentarą. Pirmojo vizito metu stabtelėjom ir aptarėm ne visas stoteles. Jei galėtumėt skirti laiko ir brūgštelt pamąstymus apie Žvejų kaimelio sustojimą, būtume labai dėkingi.
      su nuoširdžiais linkėjimais,
      Gerda

      Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s